Temalin verkkokaupan toimitusehdot

Saat verkkokauppatilauksen jälkeen tilausvahvistuksen sähköpostiisi.
Vahvistuksen puuttuminen tarkoittaa, että tilaus ei ole rekisteröitynyt järjestelmäämme.
Ota tällöin välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme temal@temal.fi

Tuotteen toimitusaika ilmoitetaan tilausvahvistuksen yhteydessä.
Pientuotteiden (yksittäinen vedin, tukijalka, saippua-annostelija) toimitusaika on n. 1vko. Pientuotteista ei lähetetä erillistä tilausvahvistusta.

 

Toimituskustannukset

Alle 250 € tilauksiin toimituskulut ovat 9,80 €.
251-499 € tilauksiin toimituskulut  ovat 39,90 €.
Toimitusmaksu on ilmainen, kun tilauksesi loppusumma ylittää 500 €.

Toimituskustannukset ovat myös nähtävillä kassalla kun tuotteet on valittu.

Verkkokauppamme toimittaa tilauksia vain Manner-Suomeen. Emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle.

 

Toimitusaika

Tuotteiden toimitusaika on 2-3 viikkoa.
Emme vastaa toimituksen viivästymisen johdosta mahdollisesti aiheutuneista kuluista.

 

Toimitustavat

1.) KOTIINTOIMITUS, Posti rahti

Kotiin toimitettavat tuotteet kuljetetaan kohdeosoitteeseen. Kotiinkuljetus ei sisällä lähetyksen sisään-, kerros-, tai uloskantoa eikä asennusta tai vanhan tuotteen poisvientiä. Paketti toimitetaan ulko-ovelle tai suurempi lähetys jakeluauton viereen, paikkaan mihin kunkin tuotetyypin käyttämä jakeluauto pääsee (täysperävaunusta pakettiautoon). Toimitus on ulko-ovelle, kerrostalossa katutasoon. Kalusteet toimitetaan useimmiten lavalla ja vastaanottaja huolehtii pakkausmateriaalien ja lavojen kierrätyksestä.

Asiakkaan tulee varmistaa, että tuotteiden saapuessa niitä ollaan vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta puhelinnumerosta, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa kertaalleen.

Jos toimitus viivästyy sen takia, että vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna aikana, tavaran säilyttämisestä aiheutuvat kustannukset peritään asiakkaalta. Mikäli vastaanottajaa ei ole tavoitettu 7 vuorokauden kuluessa, palautetaan tavarat Temalille ja aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Tässä tapauksessa loppuosa kauppasummasta palautetaan asiakkaalle.

Toimituksen mukana seuraa rahtikirja tai lähete. Vastaanottajan on tarkistettava, että toimitussisältö on rahtikirjan/lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Nämä kuljetusasiakirjat kannattaa aina säilyttää.

Mikäli toimituksessa tai tuotteissa on ongelmia, tulee toimia seuraavasti:
• ennen rahtikirjan/lähetteen allekirjoittamista siihen on tehtävä mahdollisimman selkeästi kirjallinen merkintä havaituista virheistä
• asiakkaan tulee ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme temal@temal.fi
Ilman mitään merkintää rahtikirjassa/lähetteessä vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää asiakkaalle.

2.) KOTIINTOIMITUS, Posti kotipaketti

Osa toimitusmyyntituotteista toimitetaan Postin kotipaketin välityksellä.
Tuote toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen arkipäivänä klo 14 mennessä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään
saapumisilmoitus ja lähetys on noudettavissa postista. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta jakeluyrityksen jälkeen, säilytetään lähetystä postissa 7 vuorokautta, jonka jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle.

 

Nämä toimitusehdot koskevat ainoastaan Manner-Suomeen toimitettavia tilauksia.

Mikäli tuotteita tilataan Ahvenanmaalle, saaristoalueille tai ulkomaille, on syytä ottaa ensin yhteyttä temal@temal.fi. Varmistamme onko toimitus mahdollinen ja aiheuttaako se lisäkustannuksia.
Tuotekohtaiset, muut toimituspaikan maantieteellistä sijaintia koskevat erityisehdot ilmoitetaan aina tuotetietojen yhteydessä.
Emme toimita tilauksia poste restante -osoitteisiin.

 

Osalla tuotteista on luvanvarainen asennus

Osa myymistämme tuotteista edellyttää luvat omaavan ammattilaisen tekemää asennusta. Mm. suuri osa myymistämme sähkötarvikkeista on sellaisia, jotka saa asentaa vain rekisteröity sähköalan ammattilainen.

Tiettyjä pieniä sähkötöitä saa tehdä myös asiakas, jos osaa varmasti tehdä ne oikein ja turvallisesti. Sähköasennuksista löytyy lisätietoa Tukesin sivuilta www.tukes.fi, mistä löytyy myös urakoitsijarekisteri. Asiakkaan tulee perehtyä sähköasennusten turvallisuudesta annettuihin lakeihin ja määräyksiin.

 

Väärä tai viallinen tuote

Mikäli saamanne tuote on rikki, viallinen tai olette saaneet väärän tuotteen, ottakaa aina ensin yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun temal@temal.fi. Tarvittaessa ota valokuvat sekä pakkauksesta että tuotteesta ja lähetä kuvat ja lisätiedot tilauksestasi asiakaspalveluumme. Ilmoitus tulee tehdä aina kolmen päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Palautusilmoitusten käsittely kestää noin 1-2 viikkoa.

Palautus ja sopimusehdot

Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen 30 päivän kuluessa vastaanottamisesta, mikäli:

  • tuote on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit.
  • kaikki tuotteeseen kuuluvat osat (myös tuotepakkaus ja käyttöohjeet) ovat tallella.
  • tuotepakkauksen lisäksi palautettavan tuotteen tulee olla pakattu alkuperäiseen kuljetuslaatikkoonsa tai vastaavaan.
  • olet ilmoittanut palautuksesta asiakaspalveluun ja saanut palautusohjeet.

Asiakas vastaa palautuskustannuksista, ellei toisin ilmoiteta.
Asiakas vastaa palautuskustannuksista myös niiden tuotteiden osalta, jotka painonsa tai kokonsa puolesta edellyttävät erilliskuljetusta
Sovittu hyvitys tehdään samalla maksutavalla kuin se on maksettu. Hyvitys tapahtuu laskuttajan kautta (Klarna).
Mikäli palautat perille asti toimitetun kuljetuksen, emme hyvitä mahdollisia toimitus-, kuljetus- tai asennuskustannuksia, jotka ovat palvelumaksuja toteutuneista palveluista.

Tilauksen vastaanottamatta/noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin asiakaspalautus. Mikäli haluat peruuttaa tilauksesi sen jälkeen, kun se on jo lähetetty sinulle, vastaanota/nouda lähetys Postista ja palauta se meille palautusohjeita noudattaen. Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Alkuperäisiä toimituskuluja ei hyvitetä.

Takuuehdot löydät täältä.